“Buat kali Ke-2, saya dikejutkan dengan pemberian hadiah yang sungguh tidak ternilai tingginya!”- Azrinaz Mazhar Dapat Hadiah Istimewa Dari Brunei

Bagi wanita jelita dan cantik yang bernama Azrinaz Mazhar ini, laluan hidupnya ada naik dan turun namun rata-rata ramai yang melihat hidup Azrinaz ini sangat membahagiakan. Azrinaz juga di katakan di kurniakan sepasang cahaya mata yang makin membesar. Hari ini, Azrinaz juga tidak sendirian lagi apabila baru sahaja mendirikan rumah tangga buat kali kedua bersama pilihan hati.

 

View this post on Instagram

 

4 Syawal – Ni sajalah nak nasihat kat muda mudi generasi XY budak2 hipsters la ni… kalau time ghaya ni, buat yang dah bekerja dah ada gaji… duit raya 🧧sediakan jugaklah kat org2 tua makcik pakcik kita.. janganlah dok harap depa nak bagi kat kita lagi… la ni turn kita pulak yang bagi balik kat depa… sebab masa kita kecik, depa dok tanggung kita bagi macam2 wpun bukan mak pak kita.. apa salahnya bagi duit raya… bukan banyak pun – Sebab depa la ni dah tua mana larat nak kerja… ini semua berkat jugak untuk masa depan kita.. sat gi depa doakan untuk kita jugak.. jangan dok pikiaq mak pak masing2 ja.. mak sedara pak sedara pun fikirkan juga naa… yg budak2 tu sekurang-kurangnya ada makpak lagi yg bekerja – Jangan dok kata takdak duit tak cukup duit… macam mana nak ada duit kalau 10hinggit pun berkira. #itstimetogiveback #terbeletiaq #raya #aidilfitri #SHR #eid #minalaidilwalfaizin #hariraya

A post shared by Azrinaz Mazhar (@azrinazmazharhakim) on

Setelah beberapa tahun hidup sebagai wanita solo, Azrinaz memilih tarikh 1 Mei lalu sebagai hari bahagia buat dirinya dan juga suami. Ramai yang tidak sangka dalam diam Azrinaz sudah punya seseorang yang istimewa memandangkan sebelum ini tidak pernah ada khabar angin bertiup tentang hubungan cintanya dengan sang suami itu.

Lebih membahagiakan, beberapa hari sebelum majlis akad nikah, Azrinaz memuat naik satu status di akaun Ig miliknya. Dalam posting itu, dia memanjatkan rasa syukur tidak terkira kerana telah mendapat hadiah yang cukup bermakan dari seseorang dari Brunei yang sangat baik hatinya. Hadiah itu adalah satu saluran air yang di wakafkan kepada penduduk sebuah kampung yang di huni oleh m4ngsa Roh!ngya.

Dalam posting itu lagi, Azrinaz menyatakan ia adalah hadiah yang di berikan kepada dirinya buat kali kedua. Cuba anda bayangkan jika saluran air itu di gunakan sehingga hari kiamat, tetap pahala yang akan dapat pada Azrinaz akan terus mengalir bagaikan air tersebut kerana wakaf itu di lakukan atas namanya.

 

View this post on Instagram

 

Topic: Lokasi Raya tahun ni dimana? – Perbincangan tamat. Suami dan saya sepakat. Keputusan muktamad. Dibincangkan di meja bulat. Dengan rela hati kami berdua setuju bangat.. unsur sogokan dan rasuah? Takdelah sangat! #denganrelahati #rayadimana

A post shared by Azrinaz Mazhar (@azrinazmazharhakim) on

Kali ke dua

Kata Azrinaz lagi,“Syukur kepada Allah SWT kerana saya sentiasa dikelilingi insan2 berhati mulia. Buat kali kedua, saya dikejutkan dengan pemberian hadiah yang sungguh tidak ternilai tingginya daripada hambaNya yang tidak dikenali.

Bina di perkampungan Cox Bazaar, Bangladesh

Pembinaan paip air yang diletakkan atas nama saya sendiri bertempat di perkampungan Cox Bazaar, Bangladesh bersebelahan madrasah untuk kegunaan mangsa pelarian Rohingya. MasyaAllah what did I do to deserve this?

Saya doakan insan yang tinggi amalannya ini diberkati, dimurahkan rezeki seperti limpahan air dari paip yang dibinanya dan dilindungi dunia akhirat”.

Masyallah… another noble act from His servant to be precise from Brunei, she was instrumental in edifice the water tube for the benefit of Rohingya refugees in Cox Bazaar, Bangladesh next to the Madrasah.

To my pleasant suprise, she decided to put my name beside the water tube. A very noble act and thought from her to do that, without my knowledge plus I play no part in the project (including financial) •

And this is my second time getting a priceless surprise gifts in putting my name for #sadaqahjariah To whoever you are, no words can describe my Syukur, I know that Allah SWT will keep you safe and will repay your generous and kindness to the hum4nity. I will always pray for you now and here4fter. #notashowoffpost #justanappreciation

Syukur kepada Allah SWT kerana saya sentiasa dikelilingi insan2 berhati mulia. Buat kali kedua, saya dikejutkan dengan pemberian hadiah yang sungguh tidak ternilai tingginya daripada hambaNya yang tidak dikenali. Pembinaan paip air yang diletakkan atas nama saya sendiri bertempat di perkampungan Cox Bazaar, Bangladesh bersebelahan madrasah untuk kegunaan m4ngsa pelarian Rohingya.

MasyaAllah what did I do to deserve this? Saya doakan insan yang tinggi amalannya ini diberkati, dimurahkan rezeki seperti limpahan air dari paip yang dibinanya dan dilindungi dunia akhlrat

Pendek kata,ramai yang juga turut tumpang syukur melihat pemberian yang sangat indah tersebut.Idea ini sangat bagus sebenarnya apabila kita mahu menghadiahkan sesuatu yang bermakna buat seseorang.

Betul tak? Ia akan jadi ladang pahala yang tidak putus-putus dan bekalan besar di akhlrat kelak.Allahuakhbar!

Sumber: Akaun IG Azrinaz

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*