“Pelik Dengan Lelaki Suka Pukvl Perempuan, Kaki Betin4 & Suka Berhut4ng!,”- Joy Revfa

Siti Arifah Mohd Amin atau lebih sinonim dengan nama Joy Revfa sedih dengan segelintir nasib kaum wanita yang ditind4s lelaki.

Kongsinya, segelintir rakan-rakannya turut mengalami nasib kurang b4ik selepas berkahwin kerana menjadi ‘m4ngsa’ si suami yang mempunyai sikap p4nas b4ran, kaki pukvl dan kaki bot0l.

Secara tidak langsung, ini menyebabkan rasa tidak puas hati usahawan itu dan menyuarakan pendapatnya sendiri berkenaan isu tersebut.

“STOP VIOL3NCE AGAINTS WOMEN !

“Pelik lah lelaki suka pukvl perempuan ni.. Dah lah pukvl pastu berhut4ng berpuluh ribu lak tu dari perempuan yg dulu kau syg. Tapi alhamdulillah , joy sendiri tak pernah dapat lelaki spesis mcm ni seumur hidup.

“Semoga Allah swt lindungi Joy dari jant4n d4yus kaki pukvl sebegini. Bila gathering bersama kawan2 perempuan, 80% punca utama kawan2 joy bercer4i sbb ramai yg bekas lelaki kaki pukvl + kaki betin4.

“Ada yg paling sedih, kawan Joy dapat lelaki “complete set” Kaki pukvl + minum ar4k + kaki betin4 + berhut4ng..! Wey jant4n! Korg nak apa sebenarnya ni eh bagh4l..?!!! dah la keb4s duit pastu kau lanyak lak insan yg lemah mcm ni.

“Bila nasihat kawan suh rep0rt p0lis, dorg kata sayang.. sayang jad4h apa mata & badan habis leb4m2 . Mak ayah dia pun tak pernah pukvl seteruk mcm tu.. Sedih bila lihat sahabat sendiri di tumbvk & dipukvl oleh “boyfriend” sendiri,” tulisnya.

Malah, ibu tunggal ini menasihati agar lelaki yang bergelar suami perlu memainkan peranan sebagai ketua keluarga yang baik, penyayang dan bertanggungjawab.

“Allahu.. Kej4mnya lelaki skrg ni. Maka kalau anda dikurniakan lelaki yg amat memuliakan & menghormati mu, jaga lah dia baik2.. kerana lelaki sebegini lah peneman utk mu di dunia & di syurga nanti.

“Ketahuilah wahai lelaki,
Wanita diciptakan dari tulang rusuk lelaki. Bukan dari kepalanya untuk dijunjung, bukan pula dari kakinya untuk dipijak. Tapi dari sisinya untuk dijadikan teman hidupnya, dekat dengan lengannya untuk dilindungi, dan dekat dengan hatinya untuk dicintai.. .

“Firman Allah SWT dalam surah An-Nisa’ ayat 19 yang bermaksud, “Dan bergaullah dengan mereka secara baik, kemudian jika kamu benc1kan mereka, kerana mungkin kamu benc1kan sesuatu, sedang Allah hendak menjadikan pada apa yang kamu benc1 itu kebaikan yang baik untuk kamu,” tulisnya.

 

View this post on Instagram

 

⛔️STOP VIOLENCE AGAINTS WOMEN ! ✋🏼 . Pelik lah lelaki suka pukul perempuan ni.. Dah lah pukul pastu berhutang berpuluh ribu lak tu dari perempuan yg dulu kau syg. Tapi alhamdulillah , joy sendiri tak pernah dapat lelaki spesis mcm ni seumur hidup.. Semoga Allah swt lindungi joy dari jantan dayus kaki pukul sebegini. Bila gathering bersama kawan2 perempuan, 80% punca utama kawan2 joy bercerai sbb ramai yg bekas lelaki kaki pukul + kaki betina. Ada yg paling sedih, kawan joy dapat lelaki “complete set” Kaki pukul + minum arak + kaki betina + berhutang..! 🤬 Wey jantan! Korg nak apa sebenarnya ni eh baghal..?!!! dah la kebas duit pastu kau lanyak lak insan yg lemah mcm ni.. 😭 Bila nasihat kawan suh report polis, dorg kata sayang.. sayang jadah apa mata & badan habis lebam2 . Mak ayah dia pun tak pernah pukul seteruk mcm tu.. 😭 Sedih bila lihat sahabat sendiri di tumbuk & dipukul oleh “boyfriend” sendiri.. Allahu.. Kejamnya lelaki skrg ni. Maka kalau anda dikurniakan lelaki yg amat memuliakan & menghormati mu, jaga lah dia baik2.. kerana lelaki sebegini lah peneman utk mu di dunia & di syurga nanti.. 😢. . Ketahuilah wahai lelaki, Wanita diciptakan dari tulang rusuk lelaki. Bukan dari kepalanya untuk dijunjung, bukan pula dari kakinya untuk dipijak. Tapi dari sisinya untuk dijadikan teman hidupnya, dekat dengan lengannya untuk dilindungi, dan dekat dengan hatinya untuk dicintai.. . . Firman Allah SWT dalam surah An-Nisa’ ayat 19 yang bermaksud, “Dan bergaullah dengan mereka secara baik, kemudian jika kamu bencikan mereka, kerana mungkin kamu bencikan sesuatu, sedang Allah hendak menjadikan pada apa yang kamu benci itu kebaikan yang baik untuk kamu.” . . #sayno #stopvoilenceagainstwomen #allahbayarcashdidunia #janjiallahitupasti #tunggukifarahallahakantiba

A post shared by Founder of MERVE Cosmetics (@joyrevfa) on

Menerusi ruangan komen, rata-rata bersetuju dengan perkongsian tersebut.

Untuk rekod, Joy pernah berkahwin dengan komposer,Hafiz Hamidun pada Mei 2017 dan bercer4i pada Oktober tahun sama.

Joy juga mempunyai seorang anak lelaki hasil daripada perkahwinan terdahulu.

Foto: Intagram Joy Revfa

Sumber : Media Hiburan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*